9ο Συνέδριο ΤΠΕ Σύρου – 28 – 30 Απριλίου 2017

1. Σκοπός του Συνεδρίου


Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Το 9ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
  • Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες στην διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
  • μέλη πανεπιστημιακών παιδαγωγικών τμημάτων
  • Φοιτητές/τριες (Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής).
  • Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Πιο αναλυτικά, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους, και στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη βέλτιστη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας (Παιδαγωγική αξιοποίηση των λογισμικών, χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, υπηρεσίες του WEB 2.0).

2. Θεματολογία του Συνεδρίου


Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου

  • Παρουσιάσεις διδασκαλιών με αξιοποίηση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή/και στις τυπικές αίθουσες διδασκαλίας.
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.
  • Ανάπτυξη και Αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ.
  • Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ.
  • Διαδραστικοί πίνακες.
  • Εκπαιδευτική Ρομποτική.
  • Αξιοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων του «Φωτόδεντρου».
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία

Διαδίκτυο

  • Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου.
  • Σχεδίαση/υλοποίηση δικτυακών τόπων με περιεχόμενο σχετικό με την εκπαίδευση.
  • Θέματα ασφάλειας για τo σχολικό δίκτυο/διαδίκτυο.
  • Σχεδίαση της δομής και του περιεχομένου «σχολικών ιστοσελίδων».
  • Παρουσιάσεις εργασιών με χρήση Διαδικτύου στα σχολεία.
  • Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης (Web 2.0).
  • Παρουσίαση εφαρμογών Web 2.0 στα εργαστήρια, με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.
  • Ιστολόγια (Blogs), Wikis, Κοινότητες Μάθησης, CMS, LMS.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Δράσεις eTwinning
  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
  • Ανοιχτές τεχνολογίες, ανοιχτά δεδομένα

3. Διοργάνωση


  • Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (www.e-diktyo.eu)
  • Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» (www.ekped.gr)
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Σύρος http://www.syros.aegean.gr )
  • Σύλλογος Επιμορφωτών για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΣΕΠ – [email protected] http://sep-tpe.gr/ )

     Συνδιοργανωτές

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
  • Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Κυκλάδων
  • Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Κυκλάδων
  • Δήμος Σύρου-Ερμούπολης

 4. Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου


  • Γλέζου Κατερίνα, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
  • Δοδοντσής Μιλτιάδης, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
  • Ιωαννίδης Δημήτρης, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
  • Κολτσάκης Βαγγέλης, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
  • Μιχαλόπουλος Χρήστος, Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Ν. Κυκλάδων
  • Παπαδάκης Σπύρος, Σχολικός Σύμβουλος
  • Προβελέγγιος Πέτρος, εκπαιδευτικός Π.Ε.
  • Ρούμελης Νικόλαος, Σχολικός Σύμβουλος
  • Σαλονικίδης Γιάννης, εκπαιδευτικός Π.Ε.
  • Σαχινίδης Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός Π. Ε.
  • Σπύρου Θωμάς, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Σωτηρίου Σοφία, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
  • Τζιμόπουλος Νίκος, εκπαιδευτικός Δ.Ε., Πρόεδρος
  • Τζωρτζακάκης Γιώργος, εκπαιδευτικός Π. Ε.
  • Φατσέα Αδαμαντία, Σχολική Σύμβουλος
  • Καραγιάννης Βασίλης, Περιφερειακός Διευθυντής Π.Δ. Ε. Νοτίου Αιγαίου
  • Παραμυθιώτου Μαρκέλλα Διευθύντρια Δ.Π.Ε. Ν. Κυκλάδων

 5. Συνεδριακοί χώροι


  • Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ερμούπολης.
  • Εργαστήρια Πληροφορικής Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων «Κωνσταντίνος Τουλούπης».
Σημαντικές Ημερομηνίες
1 Νοεμβρίου 2016 1η ανακοίνωση διοργάνωσης του Συνεδρίου
15 Φεβρουαρίου 2017 Υποβολή πλήρων κειμένων για όλες τις κατηγορίες εργασιών
15 Μαρτίου 2017 Ενημέρωση αποδοχής
26 Μαρτίου 2017 Υποβολή τελικών κειμένων για τα πρακτικά του Συνεδρίου
5 Απριλίου 2017 Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου
28 – 30 Απριλίου 2017 Διεξαγωγή Συνεδρίου

6. Πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων/ εργασιών


Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται, να υποβάλουν εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εργασίες-εισηγήσεις τεσσάρων κατηγοριών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:

  • Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.
  • Σύντομες Εισηγήσεις: 4-6 σελίδες.
  • Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.
  • Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.

Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.

Σύντομες Εισηγήσεις: Αφορούν σε ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6 σελίδες.

Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.

Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εκπαιδευτικό λογισμικό και άλλες εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση. Θα διεξαχθούν αποκλειστικά σε δικτυωμένα εργαστήρια Η/Υ και θα χρησιμοποιηθούν φύλλα οδηγιών ή/και φύλλα εργασίας. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης είναι 1-3 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.

7. Σημαντικές παρατηρήσεις


  • Επιλεγμένες από την επιστημονική επιτροπή εισηγήσεις από αυτές που θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο θα δημοσιευτούν στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με Τεχνολογίες», με ISSN 1792 – 1813, (http://mag.e-diktyo.eu) που θα εκδώσει το e-Δίκτυο (http://www.e-diktyo.eu) σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών «Μιχάλης Δερτούζος» (http://www.ekped.gr).
  • Λεπτομέρειες για τη διαδικασία υποβολής και παρουσίασης εργασιών, συμμετοχής και κόστους εγγραφής στο Συνέδριο θα ανακοινωθούν σύντομα στον ιστότοπο του Συνεδρίου.
  • Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου. Όλες οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing). Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί απαραίτητο παράγοντα για την αποδοχή των εργασιών. Τα σχόλια των κριτών θα κοινοποιηθούν ανώνυμα στους συγγραφείς. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει: α) στην αποδοχή της εισήγησης, β) στη μη αποδοχή της εισήγησης και γ) στην αποδοχή της εισήγησης με την προϋπόθεση να γίνουν οι προτεινόμενες διορθώσεις. Η υλοποίηση αυτών των διορθώσεων είναι υποχρεωτική για την αποδοχή της τελικής (camera ready) έκδοσης της εισήγησης.
  • Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λπ.
  • Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.
  • Σε κάθε εργασία που θα δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει να αντιστοιχεί μια τουλάχιστον εγγραφή πριν τις 1 Απριλίου 2017.

Πληροφορίες για το Συνέδριο


Νίκος Τζιμόπουλος

Τηλ.: 2281079396, 6979776923

e-mail: [email protected]

Δικτυακός τόπος: www.e-diktyo.eu

Ταχ. Διεύθυνση: Νίκος Τζιμόπουλος, Λιβάδια Μάννα, 84100, Ερμούπολη, Σύρος

Share Button