Συλλογή πηγών για την περιβαλλοντική εκπαίδευση

2. ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
  • Αγγελίδου, Ε. 1996. Σχηματοποίηση των εννοιών – Μία διδακτική στρατηγική στην διάθεση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εφαρμογή σε διδακτική ενότητα νερού – Γ’ τάξη Γυμνασίου. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Α.Π.Θ.
  • Αθανασάκης, Α. Η Περιβαλλοντική Αγωγή στη Δημοτική Εκπαίδευση και οι τάσεις των Δασκάλων. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Αριανούτσου, Μ. Βιολογική δραστηριότητα μετά από φωτιά σε φρυγανικό οικοσύστημα της Αττικής, Θεσ/νικη, 1979
  • Βασάλα, Π. Η διάβρωση του εδάφους ως παράδειγμα διδασκαλίας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Βασιλοπούλου, Μ. Διερεύνηση και διδακτική αντιμετώπιση των πρότερων αντιλήψεων των μαθητών του Γυμνασίου στη Βιοποικιλότητα. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Βλάχος, Ι. Εποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας της σωματιδιακής δομής της ύλης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Βρατσάλης, Κ. Εργασία και μαθησιακή διαδικασία. Η μάθηση ως κοινή πρακτικοδιανοητική δραστηριότητα παιδαγωγού και παιδαγωγούμενου. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Δασκολιά, Μ-Κ Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Δεληγιάννη-Κουιμτζή, Β. Η οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η κοινωνική συμπεριφορά παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Φ.Π.Ψ.
  • Ζυμβράκη Ε. Αναπαραστάσεις μαθητών/ριων και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα τρόφιμα και την υγεία: Μια μελέτη Αγωγής Υγείας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Ιωάννου, Ι. Η ανάπτυξη των γνώσεων για τα γεωφυσικά φαινόμενα: επιπτώσεις στη διδασκαλία. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Καλαϊτζίδης Δ. Σχολική Γεωγραφία και περιβαλλοντική εκπαίδευση: η συμβολή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην γεωγραφία. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Καμαρινού, Δ. Έρευνα – Δράση στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την τοπική αρχιτεκτονική κληρονομιά. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Καρανίκας, Ι. 1996. Μελέτη των προβλημάτων της διδασκαλίας των θερμικών φαινομένων. Πρόταση για εποικοδομητική προσέγγιση στη διδασκαλία και στη μάθηση των θερμικών φαινομένων στους 4ετεις φοιτητές στο ΠΤΔΕ. Αθήνα.
  • Κεκές, Α. Έρευνα Περιβαλλοντικής Αγωγής στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο μέσω της εφαρμογής προγραμμάτων διαχείρισης απορριμμάτων. Η μέθοδος των 4 R. Reduse (Μείωσε), Reuse (Επαναχρησιμοποίησε), Recycle (Ανακύκλωσε), Respond (Απάντησε-Αντίδρασε). Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Κλωνάρη, Αικ. Το μάθημα της Γεωγραφίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια (1913-Σήμερα): Η περίπτωση των σχολικών εγχειριδίων Γεωγραφίας της ΣΤ”” τάξης. Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Κύρκος, Χ. Η εξέλιξη των βιολογικών γνώσεων για την ταυτότητα, διατροφή, αναπνοή και ανάπτυξη των φυτών. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Μανιός Γ. Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας προγράμματος “Αγωγή Υγείας και Διατροφή” στη μείωση των παραγόντων κινδύνου καρδιαγγειακών νοσημάτων σε παιδιά δημοτικού της Κρήτης. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ιατρικής.
  • Μουτζούρη-Μανούσσου, Ε. Απόψεις, Στάσεις και Δραστηριότητες των εκπαιδευτικών σχετικά με το φυσικό περιβάλλον. Συμβολή στην ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Ράπτης, Ν. Η Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή στη Δημοτική Εκπαίδευση ως μέσο μείωσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων με έμφαση στη διδασκαλία του μαθήματος της Ε΄ Δημοτικού “Ερευνώ το Φυσικό κόσμο”. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Σπυροπούλου, Δ. Η (Δι)ερευνητική Διαδικασία προσανατολισμένη στην εποικοδόμηση της υπόθεσης ως μέθοδος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Στράγκα, Σ. Πρότυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο / υλικό και λογισμικό για τις δασικές πυρκαγιές – Μια επιστημονική και μεθοδολογική προσέγγιση (προ-)σχεδίων Περιβαλλοντικών Δραστηριοτήτων – Εφαρμογές. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Σωτηράκου – Χανιώτη, Μ. Μέθοδοι Περιβαλλοντικής Παιδείας. Ε.Μ.Π, . Τμήμα Χημικών Μηχανικών.
  • Τάταρης Χ. Διδακτική προσέγγιση επί μέρους ενοτήτων βιολογικών επιστημών με έμφαση στην κατανόηση των λειτουργιών των φυσικών Οικοσυστημάτων. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.
  • Τρομπούκης Α. Η φιλοσοφία της Φύσης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Φ.Π.Ψ.
  • Τρικαλίτη, Α. Διερεύνηση γνωστικών, κοινωνικών και ψυχολογικών παραμέτρων συνδεδεμένων με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΤΔΕ.
  • Φουσέκη, Ε. Αποικοδόμηση και εδαφικός μεταβολισμός σε φρυγανικό οικοσύστημα, Θεσ/νίκη, 1979
  • Χαλκιά, Κ. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης απέναντι στο μάθημα της Φυσικής. Διερεύνηση των απόψεων και των στάσεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσική. Μελέτη των συνεπειών τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και διατύπωση των σχετικών προτάσεων. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε.