Εκπαιδευτική Ρομποτική στα σχολεία

Οι Eλληνες μαθητές, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, θα δημιουργήσουν τα δικά τους… ρομπότ. Πώς; Ενα παράδειγμα: οι μαθητές αναζητώντας πληροφορίες για τα σημαντικά μνημεία της πόλης τους θα μπορούν να δημιουργούν μικρές κατασκευές/ αναπαραστάσεις τους και να τις τοποθετούν σε ένα τερέν. Κατόπιν ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές τους να οδηγήσουν τον επισκέπτη, δηλαδή το ρομπότ, με εντολές σε προγραμματιστικό περιβάλλον, δηλαδή από μία αρχική θέση να περάσει από όλα τα μνημεία. Ετσι, τίθεται το θέμα της αναζήτησης λύσης ώστε το ρομπότ να μην κάνει άσκοπες διαδρομές.

Το παράδειγμα εφαρμογής της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στα σχολεία συνδυάζει τη χρήση νέων τεχνολογιών, την Ιστορία, τα Εικαστικά και τα Μαθηματικά.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (διάδοχος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) προωθεί τη διδασκαλία του Προγραμματισμού και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Οπως εξηγεί, μιλώντας στην «Κ», ο Νίκος Τζιμόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής και αναπληρωτής συντονιστής της ομάδας εργασίας για την αξιοποίηση του Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα νέο σχετικά εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες, την πληροφορική, τη μηχανική, τη τέχνη κ.λπ., και συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κ.λπ. συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο τα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου». Ουσιαστικά, τα ρομπότ είναι μικρές συσκευές που προγραμματίζονται και μπορούν να επιτελούν διάφορες λειτουργίες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τζιμόπουλο, υπάρχουν εφαρμογές-ρομποτάκια, ακόμη και για 5χρονα παιδιά, του νηπιαγωγείου.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην Καθημερινή!