Οι Eλληνες μαθητές, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, θα δημιουργήσουν τα δικά τους… ρομπότ. Πώς; Ενα παράδειγμα: οι μαθητές αναζητώντας πληροφορίες για τα σημαντικά μνημεία της πόλης τους θα μπορούν να δημιουργούν μικρές κατασκευές/ αναπαραστάσεις τους και να τις τοποθετούν σε ένα τερέν. Κατόπιν ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές τους να οδηγήσουν τον επισκέπτη, δηλαδή το ρομπότ, με εντολές σε προγραμματιστικό περιβάλλον, δηλαδή από μία αρχική θέση να περάσει από όλα τα μνημεία. Ετσι, τίθεται το θέμα της αναζήτησης λύσης ώστε το ρομπότ να μην κάνει άσκοπες διαδρομές.
Το παράδειγμα εφαρμογής της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στα σχολεία συνδυάζει τη χρήση νέων τεχνολογιών, την Ιστορία, τα Εικαστικά και τα Μαθηματικά.
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (διάδοχος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) προωθεί τη διδασκαλία του Προγραμματισμού και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Οπως εξηγεί, μιλώντας στην «Κ», ο Νίκος Τζιμόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής και αναπληρωτής συντονιστής της ομάδας εργασίας για την αξιοποίηση του Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα νέο σχετικά εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες, την πληροφορική, τη μηχανική, τη τέχνη κ.λπ., και συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κ.λπ. συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο τα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου». Ουσιαστικά, τα ρομπότ είναι μικρές συσκευές που προγραμματίζονται και μπορούν να επιτελούν διάφορες λειτουργίες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τζιμόπουλο, υπάρχουν εφαρμογές-ρομποτάκια, ακόμη και για 5χρονα παιδιά, του νηπιαγωγείου.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Αυγ 28 2016
Εκπαιδευτική Ρομποτική στα σχολεία
Οι Eλληνες μαθητές, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, θα δημιουργήσουν τα δικά τους… ρομπότ. Πώς; Ενα παράδειγμα: οι μαθητές αναζητώντας πληροφορίες για τα σημαντικά μνημεία της πόλης τους θα μπορούν να δημιουργούν μικρές κατασκευές/ αναπαραστάσεις τους και να τις τοποθετούν σε ένα τερέν. Κατόπιν ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές τους να οδηγήσουν τον επισκέπτη, δηλαδή το ρομπότ, με εντολές σε προγραμματιστικό περιβάλλον, δηλαδή από μία αρχική θέση να περάσει από όλα τα μνημεία. Ετσι, τίθεται το θέμα της αναζήτησης λύσης ώστε το ρομπότ να μην κάνει άσκοπες διαδρομές.
Το παράδειγμα εφαρμογής της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στα σχολεία συνδυάζει τη χρήση νέων τεχνολογιών, την Ιστορία, τα Εικαστικά και τα Μαθηματικά.
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (διάδοχος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) προωθεί τη διδασκαλία του Προγραμματισμού και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Οπως εξηγεί, μιλώντας στην «Κ», ο Νίκος Τζιμόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής και αναπληρωτής συντονιστής της ομάδας εργασίας για την αξιοποίηση του Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα νέο σχετικά εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες, την πληροφορική, τη μηχανική, τη τέχνη κ.λπ., και συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κ.λπ. συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο τα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου». Ουσιαστικά, τα ρομπότ είναι μικρές συσκευές που προγραμματίζονται και μπορούν να επιτελούν διάφορες λειτουργίες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τζιμόπουλο, υπάρχουν εφαρμογές-ρομποτάκια, ακόμη και για 5χρονα παιδιά, του νηπιαγωγείου.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην Καθημερινή!
Κοινοποιήστε:
By eduportal • Ειδήσεις Εκπαίδευση • 0 • Tags: εκπαιδευτική ρομποτική, εργαστήρια τεχνολογίας