Συσσωρευμένα λάθη και παραλείψεις στις αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ, και των επιτροπών που εισηγούνται τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης θετικών κρουσμάτων και στενών επαφών, οι οποίες συνεδριάζουν πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς να αφουγκράζονται τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων, την ψυχολογία και τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών, των γονέων και μαθητών/τριων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθημερινά εντάσεις και να δυναμιτίζεται το κλίμα στα σχολεία.
Οι εβδομαδιαίες μεταβολές των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης θετικών κρουσμάτων, δημιουργούν τεράστια σύγχυση και προκαλούν δαιδαλώδεις διαδικασίες για το χειρισμό τους, σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Καθημερινά καταγράφονται περιστατικά οξύτητας στις σχέσεις εκπαιδευτικών -μαθητών αλλά και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, για τις αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα, για τον έλεγχο της σχολικής κάρτας αρνητικού αποτελέσματος, αλλά και για την δυσκολία εξεύρεσης δομής για διαγνωστικό έλεγχο.
Οι «στενές επαφές» κρουσμάτων αδυνατούν να βρουντα απαραίτητα selftest που απαιτούνται, και τα rapid test (τα οποία και χρεώνονται) καθώς επίσης δεν υπάρχει επάρκεια σε δημόσιες δομές, για να εξυπηρετήσουν τη σωρεία μαθητών και εκπαιδευτικών, που χαρακτηρίζονται «στενές επαφές» κρουσμάτων.
Το Υπουργείο Παιδείας διαμηνύει παντού ότι τα σχολεία σε όλη την επικράτεια είναι ανοιχτά και όλα λειτουργούν ομαλά.Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Καθημερινά εκατοντάδες μαθητές σε κάθε σχολείο χαρακτηρίζονται στενές επαφές κρουσμάτων και έτσι ξεκινάει ένας Γολγοθάς από τους υπεύθυνους Covid των σχολικών μονάδων, ώστε να αρχίσει άμεσα η ιχνηλάτηση , να εκδοθούν οι σχετικές βεβαιώσεις, να δοθούν οι επικαιροποιημένες οδηγίες, να ειδοποιηθούν οι κηδεμόνες ότι πρέπει άμεσα να οδηγήσουν τα παιδιά τους σε δημόσια δομή για έλεγχο, να ειδοποιηθούν οι συνάδελφοι που χαρακτηρίζονται στενές επαφές για το τι πρέπει να κάνουν, με αποτέλεσμα καθημερινά η εκπαιδευτική διαδικασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Πλησιάζουμε τα 100.000 κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών τα οποία χαρακτηρίζουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες στενές επαφές και προκαλούν πολλαπλά κενά και εκατομμύρια καταχωρήσεις απουσίες που πρέπει να δικαιολογηθούν, προσθέτοντας επιπλέον άγχος σε μαθητές και γονείς όταν υπάρχουν υπερβάσεις.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, σε συνδυασμό με το εξετασιοκεντρικό σύστημα που έχει νομοθετήσει το υπουργείο, τις υπερβάσεις των ορίων απουσιών της πλειοψηφίας των μαθητών/τριων εξαιτίας του αλαλούμ και των ελλείψεων σε διαγνωστικά test, είναι να εξωθούνται οι μαθητές σε ακραίες συμπεριφορές ή και καταλήψεις.
Καθημερινά φτάνουν στην Ομοσπονδία μας αναφορές από εκπαιδευτικούς για παραβατικές συμπεριφορές μαθητών όπως ύβρεις, απρεπείς χειρονομίες ακόμα και βιαιοπραγίες σε βάρος εκπαιδευτικών οι οποίοι τα υπομένουν στωικά.
Αυτά τα γνωρίζουν οι αρμόδιοι και παρόλα αυτά αδιαφορούν «προκλητικά» και παρακολουθούν αμέτοχοι επί της ουσίας την φωτιά να θεριεύει, αγνοώντας όλες τις εκκλήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφήνονταςαπροστάτευτους τους Διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούς να χειριστούν τον θυμό και την οργή της κοινωνίας.
Η Ομοσπονδία μας καταδικάζειαπερίφραστα τα περιστατικά βίας τα οποία συχνά «υπερβαίνουν τα συνηθισμένα» σε σφοδρότητα και αγριότητα μέσα στις σχολικές μονάδες, με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς της τάξης, οι οποίοι επιχειρούν να εφαρμόσουν τα πρωτόκολλα, να διαχειριστούν την τάξη και φυσικά να πραγματοποιήσουν την διδασκαλία.
Η παραβατική και αποκλίνουσα συμπεριφορά μαθητών στα σχολεία πλέον έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, λόγω και της κοινωνικής αγανάκτησης, και συχνά καταλήγει σε ακραία παράβαση κοινωνικών κανόνων και παραβίαση στοιχειωδών ορίων από την πλευρά των μαθητών.
Η σχετική νομοθεσία για τα παιδαγωγικά μέτρα και τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα αφήνουν στην ουσία απροστάτευτουςτους εκπαιδευτικούς, και έχουν δεμένα τα χέρια των συλλόγων διδασκόντων, ενώ πληθαίνουν τα περιστατικά διάφορων ακραίων μορφών παραβατικής συμπεριφοράς.
Επιβεβλημένη πλέον είναι η παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία, σε μόνιμη βάση και η ουσιαστική τους συμβολή στην ψυχική ισορροπία των μαθητών, αλλά και νέες νομοθετίκές ρυθμίσεις, που θα προστατεύουν και θα προασπίζουν την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών.
Ζητούμε
Προσλήψεις μόνιμου εξειδικευμένου προσωπικού το οποίο θα ορίζεται υπεύθυνο covid σχολικής μονάδας και ελέγχου πιστοποιητικών
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολική μονάδα.
Σταθερόυγειονομικό πλαίσιο που θα διασφαλίσει την προστασία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.
Αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο στην εφαρμογή «παιδαγωγικών μέτρων» και των ενεργειών «παιδαγωγικού χαρακτήρα» κυρίως όταν οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με βίαιες ή ακραίες συμπεριφορές και φυσικά αυξημένες αρμοδιότητες στους συλλόγους διδασκόντων.
Λήψηόλων των απαραίτητων μέτρων, προκειμένου να εργάζονται οι εκπαιδευτικοί σε καθεστώς εργασιακής ασφάλειας.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Ιαν 24 2022
Εκρηκτικό το κλίμα στα σχολεία
21-01-2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συσσωρευμένα λάθη και παραλείψεις στις αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ, και των επιτροπών που εισηγούνται τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης θετικών κρουσμάτων και στενών επαφών, οι οποίες συνεδριάζουν πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς να αφουγκράζονται τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων, την ψυχολογία και τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών, των γονέων και μαθητών/τριων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθημερινά εντάσεις και να δυναμιτίζεται το κλίμα στα σχολεία.
Οι εβδομαδιαίες μεταβολές των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης θετικών κρουσμάτων, δημιουργούν τεράστια σύγχυση και προκαλούν δαιδαλώδεις διαδικασίες για το χειρισμό τους, σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Καθημερινά καταγράφονται περιστατικά οξύτητας στις σχέσεις εκπαιδευτικών -μαθητών αλλά και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, για τις αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα, για τον έλεγχο της σχολικής κάρτας αρνητικού αποτελέσματος, αλλά και για την δυσκολία εξεύρεσης δομής για διαγνωστικό έλεγχο.
Οι «στενές επαφές» κρουσμάτων αδυνατούν να βρουν τα απαραίτητα self test που απαιτούνται, και τα rapid test (τα οποία και χρεώνονται) καθώς επίσης δεν υπάρχει επάρκεια σε δημόσιες δομές, για να εξυπηρετήσουν τη σωρεία μαθητών και εκπαιδευτικών, που χαρακτηρίζονται «στενές επαφές» κρουσμάτων.
Το Υπουργείο Παιδείας διαμηνύει παντού ότι τα σχολεία σε όλη την επικράτεια είναι ανοιχτά και όλα λειτουργούν ομαλά. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Καθημερινά εκατοντάδες μαθητές σε κάθε σχολείο χαρακτηρίζονται στενές επαφές κρουσμάτων και έτσι ξεκινάει ένας Γολγοθάς από τους υπεύθυνους Covid των σχολικών μονάδων, ώστε να αρχίσει άμεσα η ιχνηλάτηση , να εκδοθούν οι σχετικές βεβαιώσεις, να δοθούν οι επικαιροποιημένες οδηγίες, να ειδοποιηθούν οι κηδεμόνες ότι πρέπει άμεσα να οδηγήσουν τα παιδιά τους σε δημόσια δομή για έλεγχο, να ειδοποιηθούν οι συνάδελφοι που χαρακτηρίζονται στενές επαφές για το τι πρέπει να κάνουν, με αποτέλεσμα καθημερινά η εκπαιδευτική διαδικασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Πλησιάζουμε τα 100.000 κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών τα οποία χαρακτηρίζουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες στενές επαφές και προκαλούν πολλαπλά κενά και εκατομμύρια καταχωρήσεις απουσίες που πρέπει να δικαιολογηθούν, προσθέτοντας επιπλέον άγχος σε μαθητές και γονείς όταν υπάρχουν υπερβάσεις.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, σε συνδυασμό με το εξετασιοκεντρικό σύστημα που έχει νομοθετήσει το υπουργείο, τις υπερβάσεις των ορίων απουσιών της πλειοψηφίας των μαθητών/τριων εξαιτίας του αλαλούμ και των ελλείψεων σε διαγνωστικά test, είναι να εξωθούνται οι μαθητές σε ακραίες συμπεριφορές ή και καταλήψεις.
Καθημερινά φτάνουν στην Ομοσπονδία μας αναφορές από εκπαιδευτικούς για παραβατικές συμπεριφορές μαθητών όπως ύβρεις, απρεπείς χειρονομίες ακόμα και βιαιοπραγίες σε βάρος εκπαιδευτικών οι οποίοι τα υπομένουν στωικά.
Αυτά τα γνωρίζουν οι αρμόδιοι και παρόλα αυτά αδιαφορούν «προκλητικά» και παρακολουθούν αμέτοχοι επί της ουσίας την φωτιά να θεριεύει, αγνοώντας όλες τις εκκλήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφήνοντας απροστάτευτους τους Διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούς να χειριστούν τον θυμό και την οργή της κοινωνίας.
Η Ομοσπονδία μας καταδικάζει απερίφραστα τα περιστατικά βίας τα οποία συχνά «υπερβαίνουν τα συνηθισμένα» σε σφοδρότητα και αγριότητα μέσα στις σχολικές μονάδες, με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς της τάξης, οι οποίοι επιχειρούν να εφαρμόσουν τα πρωτόκολλα, να διαχειριστούν την τάξη και φυσικά να πραγματοποιήσουν την διδασκαλία.
Η παραβατική και αποκλίνουσα συμπεριφορά μαθητών στα σχολεία πλέον έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, λόγω και της κοινωνικής αγανάκτησης, και συχνά καταλήγει σε ακραία παράβαση κοινωνικών κανόνων και παραβίαση στοιχειωδών ορίων από την πλευρά των μαθητών.
Η σχετική νομοθεσία για τα παιδαγωγικά μέτρα και τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα αφήνουν στην ουσία απροστάτευτους τους εκπαιδευτικούς, και έχουν δεμένα τα χέρια των συλλόγων διδασκόντων, ενώ πληθαίνουν τα περιστατικά διάφορων ακραίων μορφών παραβατικής συμπεριφοράς.
Επιβεβλημένη πλέον είναι η παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία, σε μόνιμη βάση και η ουσιαστική τους συμβολή στην ψυχική ισορροπία των μαθητών, αλλά και νέες νομοθετίκές ρυθμίσεις, που θα προστατεύουν και θα προασπίζουν την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών.
Ζητούμε
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Κοινοποιήστε:
By eduportal • Ειδήσεις Εκπαίδευση • 0 • Tags: ΟΛΤΕΕ, Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση