Με την είσοδο στο εργαστήριο του Ηλεκτρισμού εμφανίζεται η ακόλουθη οθόνη.
Πατώντας στην ανάλογη ενότητα έχουμε τις εξής επιλογές εργασιών:
Α. Κυκλώματα με λάμπες
Μια λάμπα και μια μπαταρία
Δυο λάμπες σε σειρά και μια μπαταρία
Δυο λάμπες παράλληλες και μια μπαταρία
Μια λάμπα παράλληλη σε δυο λάμπες σε σειρά και μια μπαταρία
Μια λάμπα σε σειρά σε δυο λάμπες παράλληλες και μια μπαταρία
Β. Μελέτη του νόμου του Ohm
Ένας αντιστάτης και μια μπαταρία
Δυο αντιστάτες σε σειρά και μια μπαταρία
Δυο αντιστάτες παράλληλοι και μια μπαταρία
Ένας αντιστάτης παράλληλος σε δυο αντιστάτες σε σειρά και μια μπαταρία
Ένας αντιστάτης σε σειρά σε δυο αντιστάτες παράλληλους και μια μπαταρία
Γ. Μοντέλα ηλεκτρικών κυκλωμάτων
Ένας αντιστάτης και μια πηγή
Δυο αντιστάτες σε σειρά και μια πηγή
Δυο αντιστάτες παράλληλοι και μια πηγή
Ένας αντιστάτης παράλληλος σε δυο αντιστάτες σε σειρά και μια πηγή
Ένας αντιστάτης σε σειρά με δυο αντιστάτες παράλληλους και μια πηγή
Αφού επιλέξουμε εργασία πατάμε το κουμπί “Δραστηριότητες” , όπου περιέχονται οδηγίες για την εκτέλεση βήμα – βήμα της εργασίας.
Το περιβάλλον εργασίας εξομοιώνει ένα εργαστήριο ηλεκτρισμού, όπου οι μαθητές έχουν διαθέσιμα διακόπτες,καλώδια, ηλεκτρικές πηγές, λάμπες και όργανα μέτρησης. Επιλέγοντας από αυτά (με κλικ) μπορούν να δοκιμάσουν διάφορους συνδυασμούς και να συνθέσουν το κύκλωμα που επιθυμούν.
(σημείωση: σε ορισμένα υλικά μπαταρίες, αντιστάτες κλπ. πρέπει πρώτα να οριστούν κάποιες τιμές πριν τα σύρουμε στον πάγκο του εργαστηρίου. Π.χ. πριν σύρουμε την μπαταρία πρέπει να ορίσουμε την τάση 6 ή 12 V) .
Τα κυκλώματα που μπορεί να συνθέσει ο μαθητής ή η μαθήτρια είναι δυνατόν να είναι από πολύ απλά, π.χ. ένα κύκλωμα για να ανάψει μια λάμπα (πολλά παιδιά νομίζουν ότι αρκεί σύνδεση με τον ένα μόνο πόλο της πηγής για να ανάψει η λάμπα), μέχρι πιο μεγάλης πολυπλοκότητας, π.χ. 2-3 λάμπες κατά σειρά ή σε διακλάδωση.
Στη συνέχεια ακολουθεί ο έλεγχος του κυκλώματος (πατάμε το αντίστοιχο κουμπί ελέγχου), αν δηλαδή έχει πραγματοποιηθεί σωστά το κύκλωμα που έχει ζητηθεί, καθώς και η μέτρηση των μεγεθών με χρήση των οργάνων. Στη διαδικασία αυτή μπορούν να κάνουν και μετρήσεις της έντασης ή της τάσης συνδέοντας κατάλληλα το αντίστοιχο όργανο μέτρησης σε διάφορα σημεία του κυκλώματος.
Για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών που σχετίζονται με το ηλεκτρικό ρεύμα, ο μαθητής ή η μαθήτρια μπορεί με επιλογή του/της να παρατηρεί σε ξεχωριστό παράθυρο το κατάλληλο δυναμικό μοντέλο (πατώντας το κουμπί “Μοντέλο“), παράλληλα με το κύκλωμα που έχει συνθέσει. Πρόκειται για το αντίστοιχο σωματιδιακό μοντέλο ελευθέρων ηλεκτρονίων.
Επιπλέον ο μαθητής ή η μαθήτρια έχει στη διάθεση του/της και τον αντίστοιχο συμβολισμό κυκλώματος σαν επιπλέον βοήθεια για τη σύνθεση του κυκλώματος.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Φεβ 3 2011
Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α.
Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α. – Εργαστήριο Ηλεκτρισμού
Με την είσοδο στο εργαστήριο του Ηλεκτρισμού εμφανίζεται η ακόλουθη οθόνη.
Πατώντας στην ανάλογη ενότητα έχουμε τις εξής επιλογές εργασιών:
Α. Κυκλώματα με λάμπες
Μια λάμπα και μια μπαταρία
Δυο λάμπες σε σειρά και μια μπαταρία
Δυο λάμπες παράλληλες και μια μπαταρία
Μια λάμπα παράλληλη σε δυο λάμπες σε σειρά και μια μπαταρία
Μια λάμπα σε σειρά σε δυο λάμπες παράλληλες και μια μπαταρία
Β. Μελέτη του νόμου του Ohm
Ένας αντιστάτης και μια μπαταρία
Δυο αντιστάτες σε σειρά και μια μπαταρία
Δυο αντιστάτες παράλληλοι και μια μπαταρία
Ένας αντιστάτης παράλληλος σε δυο αντιστάτες σε σειρά και μια μπαταρία
Ένας αντιστάτης σε σειρά σε δυο αντιστάτες παράλληλους και μια μπαταρία
Γ. Μοντέλα ηλεκτρικών κυκλωμάτων
Ένας αντιστάτης και μια πηγή
Δυο αντιστάτες σε σειρά και μια πηγή
Δυο αντιστάτες παράλληλοι και μια πηγή
Ένας αντιστάτης παράλληλος σε δυο αντιστάτες σε σειρά και μια πηγή
Ένας αντιστάτης σε σειρά με δυο αντιστάτες παράλληλους και μια πηγή
Αφού επιλέξουμε εργασία πατάμε το κουμπί “Δραστηριότητες” , όπου περιέχονται οδηγίες για την εκτέλεση βήμα – βήμα της εργασίας.
Το περιβάλλον εργασίας εξομοιώνει ένα εργαστήριο ηλεκτρισμού, όπου οι μαθητές έχουν διαθέσιμα διακόπτες, καλώδια, ηλεκτρικές πηγές, λάμπες και όργανα μέτρησης. Επιλέγοντας από αυτά (με κλικ) μπορούν να δοκιμάσουν διάφορους συνδυασμούς και να συνθέσουν το κύκλωμα που επιθυμούν.
(σημείωση: σε ορισμένα υλικά μπαταρίες, αντιστάτες κλπ. πρέπει πρώτα να οριστούν κάποιες τιμές πριν τα σύρουμε στον πάγκο του εργαστηρίου. Π.χ. πριν σύρουμε την μπαταρία πρέπει να ορίσουμε την τάση 6 ή 12 V) .
Τα κυκλώματα που μπορεί να συνθέσει ο μαθητής ή η μαθήτρια είναι δυνατόν να είναι από πολύ απλά, π.χ. ένα κύκλωμα για να ανάψει μια λάμπα (πολλά παιδιά νομίζουν ότι αρκεί σύνδεση με τον ένα μόνο πόλο της πηγής για να ανάψει η λάμπα), μέχρι πιο μεγάλης πολυπλοκότητας, π.χ. 2-3 λάμπες κατά σειρά ή σε διακλάδωση.
Στη συνέχεια ακολουθεί ο έλεγχος του κυκλώματος (πατάμε το αντίστοιχο κουμπί ελέγχου), αν δηλαδή έχει πραγματοποιηθεί σωστά το κύκλωμα που έχει ζητηθεί, καθώς και η μέτρηση των μεγεθών με χρήση των οργάνων. Στη διαδικασία αυτή μπορούν να κάνουν και μετρήσεις της έντασης ή της τάσης συνδέοντας κατάλληλα το αντίστοιχο όργανο μέτρησης σε διάφορα σημεία του κυκλώματος.
Για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών που σχετίζονται με το ηλεκτρικό ρεύμα, ο μαθητής ή η μαθήτρια μπορεί με επιλογή του/της να παρατηρεί σε ξεχωριστό παράθυρο το κατάλληλο δυναμικό μοντέλο (πατώντας το κουμπί “Μοντέλο“), παράλληλα με το κύκλωμα που έχει συνθέσει. Πρόκειται για το αντίστοιχο σωματιδιακό μοντέλο ελευθέρων ηλεκτρονίων.
Επιπλέον ο μαθητής ή η μαθήτρια έχει στη διάθεση του/της και τον αντίστοιχο συμβολισμό κυκλώματος σαν επιπλέον βοήθεια για τη σύνθεση του κυκλώματος.
Στην επόμενη σελίδα το Εργαστήριο της Οπτικής.
Κοινοποιήστε:
By eduportal • Εκπαιδευτικό Λογισμικό • 0 • Tags: εκπαιδευτικό λογισμικό, Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α.