Τον Αύγουστο του 2021, όπως είναι γνωστό, έγιναν 11700 διορισμοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση μετά από 10 και πλέον χρόνια. Παρότι υπήρχαν πολυάριθμα οργανικά κενά σε όλη την επικράτεια δε συμπεριελήφθησαν από το ΥΠΑΙΠΘ με αποτέλεσμα να προκύψει μια απίστευτη ανακατανομή πληθυσμού εκπαιδευτικών, που μόνο προβλήματα έχει προκαλέσει. Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν μετακινηθεί από το Λασίθι της Κρήτης στην Ορεστιάδα, από τη Μυτιλήνη στην Λακωνία και στη θέση τους προσελήφθησαν αναπληρωτές που, επίσης, αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους ή από τον τόπο συμφερόντων τους. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν υπηρετήσει πολλά χρόνια ως αναπληρωτές σε κάθε γωνιά της Ελλάδος και πολλοί είναι ηλικίας άνω των 50 ετών.
Ως νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ζητάμε τη μείωση αυτού του χρόνου παραμονής σε 1 έτος καθώς θεωρούμε ότι έχουμε ταλαιπωρηθεί αρκετά όλα αυτά τα χρόνια που εργαζόμαστε ως αναπληρωτές και εμείς αλλά και οι οικογένειές μας. Επίσης, τον τελευταίο καιρό το Υπουργείο αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια να γίνουν νέοι διορισμοί εντός του έτους. Χαιρετίζουμε αυτή την προσπάθεια του Υπουργείου γιατί πιστεύουμε ότι οι διορισμοί αναβαθμίζουν την Παιδεία και τα σχολεία μας. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή αν δοθούν προς μόνιμο διορισμό τα κενά που εμείς επιθυμούμε να μετατεθούμε θα πρόκειται για καταστρατήγηση της σειράς των πινάκων διορισμών, καθώς θα παρατηρηθεί το φαινόμενο ατόμων με πολύ λιγότερα μόρια από εμάς να αποκτήσουν οργανική θέση σε περιοχές που θα μπορούσαμε να έχουμε διοριστεί ή μετατεθεί αν μας δίνονταν το αντίστοιχο δικαίωμα. Θα πρόκειται για τεράστια αδικία και για πλήγμα στην αξιοκρατία.
Τα επιχειρήματά μας αναφέρονται σε υπόμνημα που συνέταξε ο εργατολόγος κος Δ. Ρίζος περίληψη των οποίων σας παραθέτουμε παρακάτω:
Όπως είναι γνωστό, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και ευρύτερα, οι νεοδιόριστες/νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές από άκρη σε άκρη σε όλη την επικράτεια, με πολύ σοβαρές οικονομικές, προσωπικές και οικογενειακές συνέπειες. Η υποχρέωση παραμονής τους τουλάχιστον επί διετία στην περιοχή τοποθέτησης, είναι ανελαστική και υπέρμετρα αυστηρή, αφού συνεπάγεται την επιμήκυνση χρονικά της οικονομικής τους δυσπραγίας αλλά και της απομάκρυνσης από την οικογενειακή τους εστία. Σημειωτέων, ότι το πάγιο αίτημα για παραμονή στον τόπο διορισμού για ένα έτος, οδήγησε παλαιότερα στη λήψη αντίστοιχων αποφάσεων (ενδεικτικά αναφέρουμε τα έτη 2010, 2011, 2013, 2015).
Η δίχως εξαιρέσεις απαγόρευση κάθε υπηρεσιακής μεταβολής για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ως διακριτή περίπτωση μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, αποτελεί εκτός των άλλων και ευθεία παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4, παρ. 1). Ουδείς λόγος δημοσίου συμφέροντος συντρέχει που να δικαιολογεί αυτή τη δυσμενή μεταχείριση παραμονής επί διετία στον τόπο διορισμού, εφόσον δεν εξυπηρετείται η δημόσια δωρεάν παιδεία ή οποιοσδήποτε άλλος σκοπός δημοσίου συμφέροντος. Αντιθέτως, στην περίπτωσή μας θίγεται και το δικαίωμα προστασίας της οικογένειας, επίσης κατοχυρωμένο τόσο από το Σύνταγμα όσο και από Διεθνείς Συμβάσεις, επειδή αναγκαστικά χωρίζονται οικογένειες και οδηγούνται στην αποξένωση οι σύζυγοι και οι γονείς με τέκνα. Μία ακόμη αρχή που θίγεται, είναι εκείνη της αναλογικότητας, αφού τα εκπαιδευτικά κενά μπορούν να καλυφθούν με λιγότερο επαχθή μέτρα για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Επειδή η ανωτέρω διάταξη παρίσταται ως αντισυνταγματική και πόρρω απέχει από την αναγνώριση της προσφοράς μας στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτών,
Επειδή σε όλη την επικράτεια υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά προς κάλυψη,
Επειδή η μεταρρύθμιση της διάταξης ουδόλως βαρύνει το δημόσιο εν γένει και τον κρατικό προϋπολογισμό,
Επειδή το αίτημά μας είναι εύλογο, δίκαιο και πολιτικά ορθό,
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ
Την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 δια της αντικατάστασης της φράσης τουλάχιστον «δύο (2) σχολικών ετών» από τη φράση «τουλάχιστον ενός σχολικού έτους» όπως ίσχυε και παλαιότερα και τη ρητή κατάργηση της υποχρέωσης διετούς παραμονής στο «σχολείο» ή την «περιοχή» τοποθέτησης από κάθε απόφαση, προκήρυξη ή υπεύθυνη δήλωση έχει εσφαλμένως συμπεριληφθεί.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Ιαν 23 2022
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ζητούν τη μείωση της θητείας στην περιοχή της οργανική τους θέση από δύο έτη σε ένα
Τον Αύγουστο του 2021, όπως είναι γνωστό, έγιναν 11700 διορισμοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση μετά από 10 και πλέον χρόνια. Παρότι υπήρχαν πολυάριθμα οργανικά κενά σε όλη την επικράτεια δε συμπεριελήφθησαν από το ΥΠΑΙΠΘ με αποτέλεσμα να προκύψει μια απίστευτη ανακατανομή πληθυσμού εκπαιδευτικών, που μόνο προβλήματα έχει προκαλέσει. Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν μετακινηθεί από το Λασίθι της Κρήτης στην Ορεστιάδα, από τη Μυτιλήνη στην Λακωνία και στη θέση τους προσελήφθησαν αναπληρωτές που, επίσης, αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους ή από τον τόπο συμφερόντων τους. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν υπηρετήσει πολλά χρόνια ως αναπληρωτές σε κάθε γωνιά της Ελλάδος και πολλοί είναι ηλικίας άνω των 50 ετών.
Ως νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ζητάμε τη μείωση αυτού του χρόνου παραμονής σε 1 έτος καθώς θεωρούμε ότι έχουμε ταλαιπωρηθεί αρκετά όλα αυτά τα χρόνια που εργαζόμαστε ως αναπληρωτές και εμείς αλλά και οι οικογένειές μας. Επίσης, τον τελευταίο καιρό το Υπουργείο αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια να γίνουν νέοι διορισμοί εντός του έτους. Χαιρετίζουμε αυτή την προσπάθεια του Υπουργείου γιατί πιστεύουμε ότι οι διορισμοί αναβαθμίζουν την Παιδεία και τα σχολεία μας. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή αν δοθούν προς μόνιμο διορισμό τα κενά που εμείς επιθυμούμε να μετατεθούμε θα πρόκειται για καταστρατήγηση της σειράς των πινάκων διορισμών, καθώς θα παρατηρηθεί το φαινόμενο ατόμων με πολύ λιγότερα μόρια από εμάς να αποκτήσουν οργανική θέση σε περιοχές που θα μπορούσαμε να έχουμε διοριστεί ή μετατεθεί αν μας δίνονταν το αντίστοιχο δικαίωμα. Θα πρόκειται για τεράστια αδικία και για πλήγμα στην αξιοκρατία.
Τα επιχειρήματά μας αναφέρονται σε υπόμνημα που συνέταξε ο εργατολόγος κος Δ. Ρίζος περίληψη των οποίων σας παραθέτουμε παρακάτω:
Όπως είναι γνωστό, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και ευρύτερα, οι νεοδιόριστες/νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές από άκρη σε άκρη σε όλη την επικράτεια, με πολύ σοβαρές οικονομικές, προσωπικές και οικογενειακές συνέπειες. Η υποχρέωση παραμονής τους τουλάχιστον επί διετία στην περιοχή τοποθέτησης, είναι ανελαστική και υπέρμετρα αυστηρή, αφού συνεπάγεται την επιμήκυνση χρονικά της οικονομικής τους δυσπραγίας αλλά και της απομάκρυνσης από την οικογενειακή τους εστία. Σημειωτέων, ότι το πάγιο αίτημα για παραμονή στον τόπο διορισμού για ένα έτος, οδήγησε παλαιότερα στη λήψη αντίστοιχων αποφάσεων (ενδεικτικά αναφέρουμε τα έτη 2010, 2011, 2013, 2015).
Η δίχως εξαιρέσεις απαγόρευση κάθε υπηρεσιακής μεταβολής για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ως διακριτή περίπτωση μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, αποτελεί εκτός των άλλων και ευθεία παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4, παρ. 1). Ουδείς λόγος δημοσίου συμφέροντος συντρέχει που να δικαιολογεί αυτή τη δυσμενή μεταχείριση παραμονής επί διετία στον τόπο διορισμού, εφόσον δεν εξυπηρετείται η δημόσια δωρεάν παιδεία ή οποιοσδήποτε άλλος σκοπός δημοσίου συμφέροντος. Αντιθέτως, στην περίπτωσή μας θίγεται και το δικαίωμα προστασίας της οικογένειας, επίσης κατοχυρωμένο τόσο από το Σύνταγμα όσο και από Διεθνείς Συμβάσεις, επειδή αναγκαστικά χωρίζονται οικογένειες και οδηγούνται στην αποξένωση οι σύζυγοι και οι γονείς με τέκνα. Μία ακόμη αρχή που θίγεται, είναι εκείνη της αναλογικότητας, αφού τα εκπαιδευτικά κενά μπορούν να καλυφθούν με λιγότερο επαχθή μέτρα για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Επειδή η ανωτέρω διάταξη παρίσταται ως αντισυνταγματική και πόρρω απέχει από την αναγνώριση της προσφοράς μας στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτών,
Επειδή σε όλη την επικράτεια υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά προς κάλυψη,
Επειδή η μεταρρύθμιση της διάταξης ουδόλως βαρύνει το δημόσιο εν γένει και τον κρατικό προϋπολογισμό,
Επειδή το αίτημά μας είναι εύλογο, δίκαιο και πολιτικά ορθό,
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ
Την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 δια της αντικατάστασης της φράσης τουλάχιστον «δύο (2) σχολικών ετών» από τη φράση «τουλάχιστον ενός σχολικού έτους» όπως ίσχυε και παλαιότερα και τη ρητή κατάργηση της υποχρέωσης διετούς παραμονής στο «σχολείο» ή την «περιοχή» τοποθέτησης από κάθε απόφαση, προκήρυξη ή υπεύθυνη δήλωση έχει εσφαλμένως συμπεριληφθεί.
Κοινοποιήστε:
By eduportal • Υπηρεσιακά • 0 • Tags: διορισμοί, μεταθέσεις