Η καλή είδηση δεν άργησε να έρθει για το προγραμματιστικό περιβάλλον «Οπτικού προγραμματισμού» (Visual Programming): με την προχθεσινή (16 Νοε. 2016) νέα έκδοση-αναβάθμιση του περιβάλλοντος ASEBA Studio ακόμα και οι αρχάριοι μαθητές του Δημοτικού θα μπορούν να προγραμματίζουν το κινητό ρομποτάκι Thymio με το τηλεχειριστήριο (κατεβάστε το αρχείο από τη διεύθυνση: http://mobots.epfl.ch/…/aseba-bui…/windows/master/latest.php ).
Στην παρακάτω εικόνα και στο αριστερό μέρος της παρουσιάζονται τα δύο νέα εικονίδια προγραμματισμού:
α) των τεσσάρων πλήκτρων κίνησης και στροφής (εμπρός – πίσω –δεξιά – αριστερά) καθώς και του γνωστού κεντρικού πλήκτρου, στοπ, όπως προκύπτουν από το αρχικό εικονίδιο των πλήκτρων όπως φαίνεται παρακάτω.
Τα πέντε πλήκτρα κίνησης και στροφής αντιστοιχούν στην επιλογή της μεσαίας κόκκινης κουκίδας.
β) των 12 πλήκτρων (1, 2 ….9, -, 0, +) του τηλεχειριστηρίου
Τα 12 πλήκτρα του τηλεχειριστηρίου, όπως φαίνεται στα παραπάνω σχήματα, αντιστοιχούν στην επιλογή της δεξιάς κόκκινης κουκίδας. Ακολουθούν δύο απλές δραστηριότητες, εφαρμογή των παραπάνω.
Η πρώτη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό της οδήγησης του Thymio με τη χρήση του τηλεχειριστήριου (αυτού που συνοδεύει το Thymio ή ένα άλλο οποιοδήποτε από τα προτεινόμενα στην επίσημη σελίδα του Thymio https://www.thymio.org/en:thymioirremote ).
Ο προγραμματισμός γίνεται με τη γνωστή λογική προγραμματισμού στο περιβάλλον του ASEBA «Event-γεγονός» –à «Action-δράση»
Την πρώτη και την τελευταία γραμμή διαμορφώνουμε, για παράδειγμα, σκεφτόμενοι:
Αν πατήσω το κουμπί <μπροστά> του τηλεχειριστήριου
ΤΟΤΕ
οι ρόδες-κινητήρες να έχουν ίσες ταχύτητες
και να ανάβει κόκκινο χρώμα.
Αν πατήσω το κουμπί <στοπ> του τηλεχειριστήριου
ΤΟΤΕ
η ταχύτητα του κινητού μηδενίζεται και ανάβει μπλε χρώμα.
Με τον ίδιο τρόπο σκέφτομαι για τις υπόλοιπες γραμμές.
Η δεύτερη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό των 12 πλήκτρων του τηλεχειριστήριου RC5 που συνοδεύει το Thymio.
Το παρακάτω πρόγραμμα διαμορφώνεται εύκολα στο νέο VPL και ικανοποιεί ακριβώς τις απαιτήσεις του προβλήματος
Όσον αφορά τις τιμές των ταχυτήτων δείτε τον αντίστοιχο κώδικα σε γλώσσα «Text Programming».
Ας συνοψίσουμε….
Αναμφίβολα, η προσθήκη των νέων εικονιδίων στο VPL του ASEBA Studio, επιτρέπουν τον προγραμματισμό του τηλεχειριστήριου. Αυτό, προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προγραμματισμού στα παιδιά του Δημοτικού.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Νοέ 18 2016
Μια νέα χρήσιμη αναβάθμιση: Χρήση του τηλεχειριστηρίου στον «Οπτικό Προγραμματισμό» του κινητού-ρομπότ Thymio (12η Δραστηριότητα)
του Νίκου Δαπόντε
Η καλή είδηση δεν άργησε να έρθει για το προγραμματιστικό περιβάλλον «Οπτικού προγραμματισμού» (Visual Programming): με την προχθεσινή (16 Νοε. 2016) νέα έκδοση-αναβάθμιση του περιβάλλοντος ASEBA Studio ακόμα και οι αρχάριοι μαθητές του Δημοτικού θα μπορούν να προγραμματίζουν το κινητό ρομποτάκι Thymio με το τηλεχειριστήριο (κατεβάστε το αρχείο από τη διεύθυνση: http://mobots.epfl.ch/…/aseba-bui…/windows/master/latest.php ).
Στην παρακάτω εικόνα και στο αριστερό μέρος της παρουσιάζονται τα δύο νέα εικονίδια προγραμματισμού:
α) των τεσσάρων πλήκτρων κίνησης και στροφής (εμπρός – πίσω –δεξιά – αριστερά) καθώς και του γνωστού κεντρικού πλήκτρου, στοπ, όπως προκύπτουν από το αρχικό εικονίδιο των πλήκτρων όπως φαίνεται παρακάτω.
Τα πέντε πλήκτρα κίνησης και στροφής αντιστοιχούν στην επιλογή της μεσαίας κόκκινης κουκίδας.
β) των 12 πλήκτρων (1, 2 ….9, -, 0, +) του τηλεχειριστηρίου
Τα 12 πλήκτρα του τηλεχειριστηρίου, όπως φαίνεται στα παραπάνω σχήματα, αντιστοιχούν στην επιλογή της δεξιάς κόκκινης κουκίδας. Ακολουθούν δύο απλές δραστηριότητες, εφαρμογή των παραπάνω.
Η πρώτη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό της οδήγησης του Thymio με τη χρήση του τηλεχειριστήριου (αυτού που συνοδεύει το Thymio ή ένα άλλο οποιοδήποτε από τα προτεινόμενα στην επίσημη σελίδα του Thymio https://www.thymio.org/en:thymioirremote ).
Ο προγραμματισμός γίνεται με τη γνωστή λογική προγραμματισμού στο περιβάλλον του ASEBA «Event-γεγονός» –à «Action-δράση»
Την πρώτη και την τελευταία γραμμή διαμορφώνουμε, για παράδειγμα, σκεφτόμενοι:
ΤΟΤΕ
οι ρόδες-κινητήρες να έχουν ίσες ταχύτητες
και να ανάβει κόκκινο χρώμα.
ΤΟΤΕ
η ταχύτητα του κινητού μηδενίζεται και ανάβει μπλε χρώμα.
Με τον ίδιο τρόπο σκέφτομαι για τις υπόλοιπες γραμμές.
Η δεύτερη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό των 12 πλήκτρων του τηλεχειριστήριου RC5 που συνοδεύει το Thymio.
Το παρακάτω πρόγραμμα διαμορφώνεται εύκολα στο νέο VPL και ικανοποιεί ακριβώς τις απαιτήσεις του προβλήματος
Όσον αφορά τις τιμές των ταχυτήτων δείτε τον αντίστοιχο κώδικα σε γλώσσα «Text Programming».
Ας συνοψίσουμε….
Αναμφίβολα, η προσθήκη των νέων εικονιδίων στο VPL του ASEBA Studio, επιτρέπουν τον προγραμματισμό του τηλεχειριστήριου. Αυτό, προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προγραμματισμού στα παιδιά του Δημοτικού.
Κοινοποιήστε:
By eduportal • Εκπαιδευτικό Λογισμικό • 0 • Tags: thymio, εκπαιδευτική ρομποτική, Νίκος Δαπόντες