Θεάσεις: 5.118
Ο Σέυμουρ Παπέρτ ( Seymour Papert) γεννήθηκε το 1928 στη Νότιο Αφρική και υπήρξε ένας από τους από τους πρωτοπόρος στο τομέα της πληροφορικής , της εκπαίδευσης και της τεχνητής νοημοσύνης. Υπήρξε ένας από τους δημιουργούς της γλώσσας προγραμματισμού Logo, ένας από τους πρωτεργάτες της πρωτοβουλίας «Ένας Φορητός Υπολογιστής ανά Παιδί (One Laptop Per Child – OLPC)» , και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην δημιουργία των εκπαιδευτικών ρομποτικών εργαλείων Lego Mindstorms.
Ακόμα ο Παπέρτ ανέπτυξε την κατασκευαστική θεωρία μάθησης (constructionism) που βασίζεται στη δουλειά του Jean Piaget, που υποστηρίζει ότι η μάθηση είναι μια ενεργητική διαδικασία κατά την οποία οι άνθρωποι ενεργητικά κατασκευάζουν τη γνώση μέσα από τις εμπειρίες τους για τον κόσμο. Για το Παπέρτ η γνώση δεν μεταφέρεται από τον εκπαιδευτικό προς τους μαθητές αλλά κατασκευάζεται ενεργητικά από τους ίδιους τους μαθητές. Οι άνθρωποι γενικά δεν δέχονται έτοιμες ιδέες αλλά τις κατασκευάζουν, δεν είναι παθητικοί ακροατές και δεν απομνημονεύουν αλλά πειραματίζονται και διερευνούν.
Οι μαθητές κατασκευάζουν τη νέα γνώση αποτελεσματικά όταν ασχολούνται με την κατασκευή πραγμάτων. Οι μαθητές εμπλέκονται συνειδητά σε δραστηριότητες που έχουν νόημα για τους ίδιους όπως το να κατασκευάσουν ή να αλλοιώσουν πχ ένα δημιούργημα όπως είναι ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή ή μια ρομποτική κατασκευή. Έτσι επεξεργάζονται και μοιράζονται με τους άλλους και ιδιαίτερα τους συνομηλίκους τους και δημιουργούν καινούργιες ιδέες και οι καλύτερες εμπειρίες μάθησης.
Το Logo Foundation ανακοίνωσε ότι ο Papert απεβίωσε στις 30 Ιουλίου 2016, και ότι αποδέχεται δωρεές για να υποστηρίξει το έργο του ιδρυτή και πρόεδρου του.
ΠΗΓΗ: edu.ellak.gr
Σχετικά
Αυγ 2 2016
Seymour Papert (1928-2016): Ένας πρωτοπόρος της εκπαίδευσης και της πληροφορικής
Ο Σέυμουρ Παπέρτ ( Seymour Papert) γεννήθηκε το 1928 στη Νότιο Αφρική και υπήρξε ένας από τους από τους πρωτοπόρος στο τομέα της πληροφορικής , της εκπαίδευσης και της τεχνητής νοημοσύνης. Υπήρξε ένας από τους δημιουργούς της γλώσσας προγραμματισμού Logo, ένας από τους πρωτεργάτες της πρωτοβουλίας «Ένας Φορητός Υπολογιστής ανά Παιδί (One Laptop Per Child – OLPC)» , και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην δημιουργία των εκπαιδευτικών ρομποτικών εργαλείων Lego Mindstorms.
Ακόμα ο Παπέρτ ανέπτυξε την κατασκευαστική θεωρία μάθησης (constructionism) που βασίζεται στη δουλειά του Jean Piaget, που υποστηρίζει ότι η μάθηση είναι μια ενεργητική διαδικασία κατά την οποία οι άνθρωποι ενεργητικά κατασκευάζουν τη γνώση μέσα από τις εμπειρίες τους για τον κόσμο. Για το Παπέρτ η γνώση δεν μεταφέρεται από τον εκπαιδευτικό προς τους μαθητές αλλά κατασκευάζεται ενεργητικά από τους ίδιους τους μαθητές. Οι άνθρωποι γενικά δεν δέχονται έτοιμες ιδέες αλλά τις κατασκευάζουν, δεν είναι παθητικοί ακροατές και δεν απομνημονεύουν αλλά πειραματίζονται και διερευνούν.
Οι μαθητές κατασκευάζουν τη νέα γνώση αποτελεσματικά όταν ασχολούνται με την κατασκευή πραγμάτων. Οι μαθητές εμπλέκονται συνειδητά σε δραστηριότητες που έχουν νόημα για τους ίδιους όπως το να κατασκευάσουν ή να αλλοιώσουν πχ ένα δημιούργημα όπως είναι ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή ή μια ρομποτική κατασκευή. Έτσι επεξεργάζονται και μοιράζονται με τους άλλους και ιδιαίτερα τους συνομηλίκους τους και δημιουργούν καινούργιες ιδέες και οι καλύτερες εμπειρίες μάθησης.
Το Logo Foundation ανακοίνωσε ότι ο Papert απεβίωσε στις 30 Ιουλίου 2016, και ότι αποδέχεται δωρεές για να υποστηρίξει το έργο του ιδρυτή και πρόεδρου του.
ΠΗΓΗ: edu.ellak.gr
Κοινοποιήστε:
Σχετικά
By eduportal • Ειδήσεις Εκπαίδευση • 0 • Tags: Seymour Papert