Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ενημέρωσης και πληροφόρησης για όλους και ιδιαίτερα για τις ειδικές ομάδες ή ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (όπως: άτομα με ειδικές ανάγκες – ΑμΕΑ, ειδικές κατηγορίες γυναικών που απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό, φυλακισμένοι, άτομα που βρίσκονται σε διαδικασία απεξάρτησης, παλιννοστούντες, πρόσφυγες, μετανάστες, ειδικές πολιτισμικές ομάδες, ειδικές κατηγορίες ανέργων, κλπ) ώστε να αποφευχθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός κάποιων ομάδων του πληθυσμού.
Το ψηφιακό Ελληνικό Παρατηρητήριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΠΑΑΕ) θα περιέχει τουλάχιστον:
• Νέα – Ειδήσεις
• Ανακοινώσεις,
• Γεγονότα – Δραστηριότητες,
• Διαγωνισμούς – Προκηρύξεις,
• Ενημέρωση για Εκδηλώσεις, Εκθέσεις, Ημερίδες, Συνέδρια,
• Προγράμματα ΑεξΑΕ που υλοποιούνται στην ελληνική επικράτεια,
• Στατιστικά Στοιχεία,
• Άρθρα,
• Κείμενα Εργασίας,
• Μελέτες – Έρευνες,
• Εκδόσεις,
• Σχετικές Συνδέσεις – Διευθύνσεις στο Διαδίκτυο (Internet),
• Βιβλιοθήκη,
• Αυτόματη δημιουργία και αποστολή ηλεκτρονικών ενημερωτικών εκδόσεων (newsletters),
• Προσφορά Εργασίας,
• Ζήτηση Εργασίας,
• Ελεύθερο Λογισμικό,
• Ηλεκτρονική συμπλήρωση Αίτησης Συμμετοχής Εκπαιδευόμενου, Ερωτηματολογίου Εκπαιδευτών και Ερωτηματολογίου Εκπαιδευομένων,
• Forum και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.
Το forum θα είναι ένας χώρος συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων, εμπειριών, στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Τέλος, θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να εντοπίσει τα προγράμματα που τον ενδιαφέρουν ανά κατηγορία εκπαίδευσης (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά) και φορέα υλοποίησης.
Στο μέλλον μετά από πιλοτική λειτουργία μερικών μηνών και αφού οι χρήστες εξοικειωθούν περισσότερο με το ψηφιακό Ελληνικό Παρατηρητήριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (HOOD-Learning) θα μπορεί να περιλαμβάνει Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με ανάλογο λογισμικό (software) τηλε-εκπαίδευσης και Αντίστοιχο Εκπαιδευτικό Υλικό, από όσους Φορείς ενδιαφέρονται να παράσχουν αυτού του είδους τις υπηρεσίες.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Κυριότερος σκοπός της δημιουργίας του προτεινόμενου ψηφιακού Ελληνικού Παρατηρητηρίου Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (HOOD-Learning) είναι αρχικά η γρήγορη, εύκολη και αποτελεσματική ενημέρωση – πληροφόρηση αλλά αργότερα και η εκπαίδευση των ενδιαφερομένων κοινωνικών ομάδων, σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τέλος, προτείνεται το ψηφιακό Παρατηρητήριο (ΕΠΑΑΕ) να λειτουργήσει υπό την διαχείριση του Ελληνικού Δικτύου Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης – ΕΔΑΕ (
http://www.opennet.gr) που είναι επιστημονική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και εκπροσωπεί τους Έλληνες επιστήμονες, οι οποίοι (ΕΔΑΕ, 2003):
• ασχολούνται με την παροχή και έρευνα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
• προωθούν εμπράκτως τη φιλοσοφία της ανοικτής εκπαίδευσης και το σκοπό της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών σε κάθε μορφή δια βίου εκπαίδευσης,
• ασχολούνται με καινοτόμες μορφές εναλλακτικής εκπαίδευσης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΑΝΑΦΟΡΕΣ
– Δοϊνάκης, Δ.Μ., Τσεγγελίδης, Γ., Αραπάκη, Χ., Δομουχτσή, Μ., Μακρυγιάννη, Π., (2005). ’Ανάπτυξη Καινοτόμων Ψηφιακών Πυλών Παρακολούθησης Δια Βίου Μάθησης σε Περιφερειακό Επίπεδο’, Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο ‘Νέες Τεχνολογίες στη Δια Βίου Μάθηση’, 16-17 Απριλίου, Λαμία
– ΕΑΠ (2001). Δικτυακός Χώρος (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο),
http://www.eap.gr
– ΕΑΠ – Δικτυακή Πύλη (2004). Δικτυακός Χώρος (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο),
http://www1.eap.gr
– ΕΔΑΕ (2003). Δικτυακός Χώρος (Επιστημονική Εταιρεία «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης»),
http://www.opennet.gr
Δεκ 28 2005
Ελληνικό Παρατηρητήριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΠΑΑΕ)
Το ψηφιακό Ελληνικό Παρατηρητήριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Hellenic Observatory of Open and Distance Learning / HOOD-Learning) θα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες για ενημέρωση – πληροφόρηση, σε όλη την ελληνική επικράτεια, όλων των ενδιαφερομένων κοινωνικών ομάδων (ανέργων, εργαζομένων, ελεύθερων επαγγελματιών, επιχειρηματιών, ειδικών ομάδων ή ευπαθών κοινωνικά ομάδών, κλπ).
• Νέα – Ειδήσεις
• Ανακοινώσεις,
• Γεγονότα – Δραστηριότητες,
• Διαγωνισμούς – Προκηρύξεις,
• Ενημέρωση για Εκδηλώσεις, Εκθέσεις, Ημερίδες, Συνέδρια,
• Προγράμματα ΑεξΑΕ που υλοποιούνται στην ελληνική επικράτεια,
• Στατιστικά Στοιχεία,
• Άρθρα,
• Κείμενα Εργασίας,
• Μελέτες – Έρευνες,
• Εκδόσεις,
• Σχετικές Συνδέσεις – Διευθύνσεις στο Διαδίκτυο (Internet),
• Βιβλιοθήκη,
• Αυτόματη δημιουργία και αποστολή ηλεκτρονικών ενημερωτικών εκδόσεων (newsletters),
• Προσφορά Εργασίας,
• Ζήτηση Εργασίας,
• Ελεύθερο Λογισμικό,
• Ηλεκτρονική συμπλήρωση Αίτησης Συμμετοχής Εκπαιδευόμενου, Ερωτηματολογίου Εκπαιδευτών και Ερωτηματολογίου Εκπαιδευομένων,
• Forum και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.
Το forum θα είναι ένας χώρος συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων, εμπειριών, στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Κυριότερος σκοπός της δημιουργίας του προτεινόμενου ψηφιακού Ελληνικού Παρατηρητηρίου Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (HOOD-Learning) είναι αρχικά η γρήγορη, εύκολη και αποτελεσματική ενημέρωση – πληροφόρηση αλλά αργότερα και η εκπαίδευση των ενδιαφερομένων κοινωνικών ομάδων, σε πανελλαδικό επίπεδο.
• ασχολούνται με την παροχή και έρευνα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
• προωθούν εμπράκτως τη φιλοσοφία της ανοικτής εκπαίδευσης και το σκοπό της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών σε κάθε μορφή δια βίου εκπαίδευσης,
• ασχολούνται με καινοτόμες μορφές εναλλακτικής εκπαίδευσης.
– Δοϊνάκης, Δ.Μ., Τσεγγελίδης, Γ., Αραπάκη, Χ., Δομουχτσή, Μ., Μακρυγιάννη, Π., (2005). ’Ανάπτυξη Καινοτόμων Ψηφιακών Πυλών Παρακολούθησης Δια Βίου Μάθησης σε Περιφερειακό Επίπεδο’, Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο ‘Νέες Τεχνολογίες στη Δια Βίου Μάθηση’, 16-17 Απριλίου, Λαμία
– ΕΑΠ (2001). Δικτυακός Χώρος (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), http://www.eap.gr
– ΕΑΠ – Δικτυακή Πύλη (2004). Δικτυακός Χώρος (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), http://www1.eap.gr
– ΕΔΑΕ (2003). Δικτυακός Χώρος (Επιστημονική Εταιρεία «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης»), http://www.opennet.gr
Κοινοποιήστε:
Σχετικά
By eduportal • Επιμόρφωση • 0 • Tags: Ελληνικό Παρατηρητήριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης