Γιατί πρέπει να ορίζετε τους φόβους σας κι όχι τους στόχους σας

Οι δύσκολες αποφάσεις -αυτά που φοβόμαστε περισσότερο να κάνουμε, να ζητήσουμε και να πούμε- είναι πολύ συχνά ακριβώς αυτές που χρειάζεται να πάρουμε. Πώς μπορούμε να υπερβούμε την παράλυση και να δράσουμε; Ο Τιμ Φέρις μας παροτρύνει να φανταστούμε πλήρως όλα όσα φοβόμαστε και να τα καταγράψουμε λεπτομερώς, σε μία απλή μα αποτελεσματική άσκηση που ονομάζει «φοβο-θέτηση». Μάθετε περισσότερα για αυτήν την πρακτική που μπορεί να σας κάνει να θριαμβεύσετε σε αυτό το ιδιαίτερα αγχωτικό περιβάλλον και να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε τι είναι στο χέρι σας να κάνετε και τι όχι.

Και βρήκα ένα απόφθεγμα που έκανε μεγάλη διαφορά στη ζωή μου. «Υποφέρουμε περισσότερο στη φαντασία μας παρά στην πραγματικότητα», του Σένεκα του Νεότερου, που ήταν διάσημος Στωικός συγγραφέας. Αυτό με οδήγησε στα γράμματά του, κι αυτά στην άσκηση: «Premeditatio malorum», που πάει να πει στα λατινικά: στοχασμός των κακών. Με απλά λόγια, οπτικοποιείς λεπτομερώς το χειρότερο δυνατό σενάριο που φοβάσαι, το οποίο σε αποτρέπει από το να δράσεις, έτσι ώστε να μπορέσεις να κουνηθείς και να υπερβείς αυτήν την παράλυση. Το προβλημά μου ήταν το μαϊμουδίσιο μυαλό μου – φωνακλάδικο και ασταμάτητο. Δεν μου ήταν αρκετό απλώς να σκέφτομαι τα προβλήματά μου. Χρειάστηκε να καταγράψω τις σκέψεις μου σε χαρτί. Έτσι δημιούργησα την εξής γραπτή άσκηση, που την ονόμασα «φοβο-θέτηση», όπως λέμε στοχοθέτηση, για τον εαυτό μου. Αποτελείται από τρεις σελίδες. Είναι σούπερ απλή.

Στην πρώτη στήλη «Όρισε» καταγράφεις το χειρότερο που φαντάζεσαι ότι μπορεί να συμβεί εάν πας να πραγματοποιήσεις αυτό που φοβάσαι. Θέλεις 10 με 20 σενάρια. Δεν θα πω για όλα όσα έγραψα, μα θα σας δώσω δύο παραδείγματα. Το ένα ήταν πως άμα πάω Λονδίνο και είναι βροχερό τότε θα με πιάσει θλίψη, και θα είναι μία τεράστια σπατάλη χρόνου. Το δεύτερο ήταν πως μπορεί να χάσω μια ειδοποίηση από την εφορία, και να με περάσουν από έλεγχο ή να μου κάνουν έφοδο, να με κλείσουν ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.

(Χειροκρότημα)

ΠΗΓΗ: TED

Share Button